China, Lijiang - Kunming - Shenzhen 01-08-2018 tot 04-08-2018

5 augustus 2018 - Lijiang, China

Met dat ik in Lijiang aangekomen was na een 12 uur lange reis had ik een halve dag om Lijiang te verkennen. In het hostel Mamanaxi Guesthouse waar ik verbleef kon je een fiets lenen wat heel erg handig was ik heb 3 uur rond gedwarreld wat veel langer aanvoelt met wat ik gezien heb. Lijiang is een oude en nieuwe stad gemixt als je de daken van boven ziet kan je heel goed de scheiding tussen oud en nieuw zien. Ik ben naar de top gelopen waar een toren was waarvan je de stad kon zien, je moest hier entree betalen. Met dat je door de stad loopt zijn er heel veel shopjes een oude water molen. Het was moeilijk om overal heen te gaan dus had ik de fiets dichtbij een winkel gelaten en de eigenaar zei dat hij een oogje op mijn fiets hield wat heel aardig van hem was met dat ik alles bezichtig had liep ik terug naar mijn fiets en had ik deze naar de top mee genomen omdat er een makkelijkere weg uit de stad was van uit de toren..

De mensen in het hostel waren heel aardig er zaten twee andere Nederlanders in het Hostel, je kon er voor kiezen om in het hostel te eten waar ik lekker gebruik van had gemaakt en we hadden wat spelletjes gespeeld.

De volgende dag ben ik en ik geloof nog twee andere van het hostel naar een dorpje dichtbij geweest de naam is Baisha. Dit was een heel knus dorpje waar ik jasmijn thee heb gevonden ik zag hier een hele mooie tuin en twee mannen waren aan het werk op een dak zonder beveiliging, hier zagen we ook een zwerf hond waar de vrouw waar we mee waren zei dat we deze niet konden aaien. Er was een klein cafeetje met zelf gemaakte pizza ik denk dat de naam Buena Vista is de eigenaar was heel aardig en vertelde hoe ze elkaar hebben leren kennen ik weet het niet zeker maar denk dat hij van Spanje kwam. Met terug komst in het hostel ging ik me langzaam maar zeker klaar maken voor vertrek naar het station om de trein terug naar Kunming te nemen. Waar ik in het zelfde hostel als voorheen verbleef en een dag rust heb gehad aangezien ik een lang reis van 29:30 uur naar Shenzhen had en waarschijnlijk niet genoeg rust op de trein zou hebben.