China, Peking 14-07-2018 tot 17-07-2018

17 juli 2018 - Beijing, China

Ik kwam rond 11:40 in Peking aan... ik dacht jemig wat veel mensen. Blij dat ik was, dat ik me zo goed als voorbereid had, zoals uitzoeken op welk station ik aankwam en waar ik heen moest. Ja ja vanaf hier plande ik mijn reis zelf.. Helaas moest ik met mijn bagage op zoek naar een atm zodat ik mijn ticket naar mijn hostel kon boeken. Waarschijnlijk had ik dit beter kunnen voorbereiden, ach ja moet nog wat avontuur over laten.

Dus.. mijn hostel proberen te vinden wat een missie. Ik had de goeie straat gevonden maar was te ver door gelopen. Ik had nog om hulp gevraagd aan twee meiden want mijn google stuurde me het winkelcentrum in. Dus uit eindelijk mijn hostel gevonden met een tuktuk in iedergeval het leek op een tuktuk..

Te vroeg om in te checken in mijn hostel aangekomen, maar op zoek gegaan naar een bank want ik had niet genoeg geld op zak. Na mijn was gedaan te hebben en een reis naar de Chinese muur geboekt te hebben. Had ik lekker westers een pizza gegeten. Tijdens dat ik mijn pizza aan het eten was hoorde ik een nogal Nederlands accent. Ik nieuwsgierig wie dit kon zijn draaide ik me om waarna we aan de praat raakte. Zijn naam is Victor die in het zelfde hostel als ik verbleef, na ongeveer een uur vergezelde zijn vriend Mendel ons. Na gevraagd te hebben wat hun plan voor die avond is nodigde ze mij uit om mee te gaan. We eindigde in een karaoke club waar ik hun vrienden leerde kennen. Normaal hou ik niet van karaoke maar met hun gezelschap was het lachen gieren brullen..    Dus party hardy.. na karaoke waren we wat gaan drinken met nog wat andere nederlanders en daarna naar een club wat op een oud Colosseum leek. Hier zagen we Joey die we met karaoke hadden leren kennen en hadden we een glas whiskey met elkaar, ik wou dansen dus Mendel leiden me naar de dansvloer... buiten de club twee meiden met whiskey aangetroffen die het met ons deelde. Hier na merendeel door Beijing geslenterd en heel veel gekletst, voor dat ik het wist was het 6 uur en zijn we maar terug gelopen omdat mijn tour om 8 uur vertrok.

15/07/2018

Om 7:30 bij het hostel aangekomen, ge-ontbeten met nog 10 minuten over om mijn tas te pakken, had ik het net gehaald. Met dat mijn bus vertrok zag ik Mendel en Joey lopen.

Uitzicht

Na 70 km gereden te hebben bij Mutianyu, Peking grote muur aangekomen heb ik voor 120 yuan een CableCar kaartje gekocht. Het was best mistig tijdens de rond reis, later klaarde het op wat mooie foto's gaf.. Op de terug weg niet de kabel car genomen kwamen we er achter dat het niet ver was. lunch was inbegrepen.

Lunch

Na de rondreis ben ik uit eten geweest met Mendel en Victor in het Hutong waar we hotpot hebben gegeten (Chinese fondue). Hierna weer uit geweest waar ik niet zo heel veel van herinner, gelukkig maar wonderbaarlijk genoeg had ik niet zo'n grote kater.

16/07/2018

De volgende dag na een engels ontbijt/lunch gehad te hebben zaten Victor en ik om een uur of 3 aan een Corona. Hierna begreep ik wat mensen bedoelen met doordrinken wat op dit moment een goed gevoel gaf. De dagen leken merendeel op elkaar ik heb heel veel plezier gehad met Victor en Mendel ze hebben mij ervaringen van Peking gegeven die ik zonder hun niet gehad zou hebben merendeel waren dezen van het uitgaan. Later deze dag hadden we met Mendel afgesproken en weer uit gegaan.

17/07/2018

Rond een uur of 9:30 werd ik wakker op een bank in een hotel in een tshirt die niet van mij is. Op dit moment kon ik mij niet herinneren hoe ik daar terecht kwam, op de tafel lag een briefje wat zei dat in Kate haar hotel kamer was en dat ze even weg waren maar zo terug kwamen als ik iets nodig had kon ik alles gebruiken en eventueel een douche hebben. Ik vond mijn jurk naast de tafel en mijn schoenen onder de kots. Na wat rond gedwareld te hebben waren Kate en haar reis genoot wakker. Omdat ik niks kon herinneren behalve haar gezicht vroeg ik Kate mij in te vullen. Ze vond mij zittende in een clubvoor mij uitstarend en probeerde een conversatie met mij te hebben ik was zo ver heen dat ik door haar heen staarde en niet reageerde haar reactie hier op was dat ze een taxi voor mij bestelde maar in mijn conditie kon ze mij niet alleen weg sturen en ook niet achterhalen waar ik verbleef. Dus had ze besloten mij mee te nemen naar haar Hotel en de volgende dag zorgen maken over waar ik verbleef. Ik voelde mij heel de tijd misselijk niet zeker of ik het binnen zou houden heb ik niks gegeten maar wel wat thee gedronken geloof ik. Bij de tijd dat ik in een taxi zat op de terug weg naar mijn hostel was het een uur of 1.

Ik had om 12 uur uit moeten checken dus bij aankomst moest ik een vergoeding betalen en mijn tas pakken. Met dat ik mijn tas aan het pakken was had een van mijn kamer genoten de ballen mij om een one night stand te vragen. Niet dat ik dit overweeg, maar in de situatie waar ik in zat met dat ik mijn tas aan het pakken was en de kater die ik had was ik extra geïrriteerd, nadat ik mezelf georganiseerd had ik een salade gekocht die ik amper door mijn keel kreeg en mij weer misselijk maakte. Mij zelf proberende bij elkaar te rapen voor mijn trein reis naar Xian hadden Mendel en Victor een taxi voor mij geregeld. Ik dacht dat de frisse lucht mij goed zou doen dus was ik naar buiten gegaan en zat ik op de stoeplucht te happen helaas hielp dit niet, met dat de taxi er bijna was was Mendel zo lief mijn tas voor mij te halen. Dan eindelijk voordat ik de taxi instapte had ik mijn ingewanden geleegd. Hierna voelde ik me stukken beter, aangekomen op het station had ik wat snacks ingeslagen voor de trein reis. Niet wetende wat me te wachten stond had ik een zit plek gekozen en het was een van de langste trein reizen van 12 uur. Achter af heb ik hier geen spijt van aangezien ik anders niet de familie heb leren kennen waarmee ik reisde. De oma was heel erg in mij geïnteresseerd maar sprak geen woord Engels haar kleindochter sprak een beetje Engels en probeerde te vertalen voor haar oma en mij maar dit was meestal niet succes vol dus gebruikte ze een app waar we soms ook niet veel van uit konden maken omdat de vertaling niet altijd klopte. Zij waren heel erg verbaast over dat ik alleen reisde en waar ik vandaan kwam.

Kleine tip ik heb gehoord dat als je uit gaat in China en ze geven gratis alcohol vraag of ze de fles voor je kunnen openen en als je de luxe hebt van een vriend die chinees spreekt maak hier dan gebruik van, want ze verkopen nep alcohol waardoor je in het ziekenhuis kunt belanden. Ik heb gelezen dat van al de alcohol wat in China gedronken word is 30% "nep" waar je heel ziek van kan worden of waar je zelfs dood van kan gaan. De chemicaliën die je in nep alcohol kan vinden zijn ethylene glycol, ethanol en isopropyl alcohol deze zijn heel slecht voor je gezondheid.

1. Mama:
    23 mei 2021
    Leuk en spannend verteld, Kim. Ik lees graag jou mooie avondturen. Met soms ook gewaagde uitdagingen beleefd. 😘