China, Zhangjiajie 25-07-2018 tot 28-07-2018

28 juli 2018 - Zhangjiajie, China

25-07-2018

Na Huaihua zat ik met een 18 jarige jongen in de trein die voor het eerst alleen reisde, hij was best verlegen maar ondanks dat begon hij toch een gesprek met mij merendeel met een vertalings app en ondanks dat het mijn eerste keer in China was vroeg hij mij om advies. Hij verbleef maar één nacht in Zhangjiajie en aangezien we in de ochtend aankwamen hadden we samen de dag doorgebracht gingen we samen naar een Chinees restaurant waar we kippen voetjes soep hadden, dit was nou niet echt mijn ding aangezien er niet veel vlees op zat en merendeel kraak been was maar ik had hem om advies gevraagd aangezien ik iets typisch Chinees wou, dus ik kon een gegeven paard niet in de bek kijken. Na ontbijt zijn we op onderzoek gegaan naar advies om naar het nationale park te gaan in Zhangjiajie en een ticket geboekt, in het hostel waar ik verbleef hadden ze een informatie desk en hier heb ik dan ook het meeste geboekt. Omdat we beiden niet echt zin hadden om opzoek te gaan naar een bus hadden we een taxi genomen. Daar aangekomen wist ik niet echt wat ik kon verwachten, het was een enorme brug met glas in het midden waar je door kon kijken. Je moest sokken over je schoenen doen zodat je deze niet beschadigde of vies maakte. De jongen waar ik mee was had geloof ik hoogte vrees waar ik hem mee plaagde hij durfde niet over het glas te lopen hij keek altijd over het "randje" ik liet hem dan schikken hihi, ik weet het verschrikkelijke ikke maar ik kon het niet laten. Wat grappig was was dat Chinese mensen konden mij laten vergeten dat ik daar de toerist was en maakte dan foto's van mij inplaats van het uitzicht.. Wat minder was was dat ze het ook wel eens expres deden.. Zonder vragen maar het stiekem probeerde te doen wat ik meestal door had dat ik ze dan een gekke bek gaf. We verbleven ongeveer 2 uur op de brug en gingen hierna terug naar het hostel.

26-07-2018

Ja sorry dit was mijn luie dag .. helemaal niks gedaan. Emelie was ook in Zhangjiajie aangekomen. Voor niet veel yuan hadden we in het hostel gegeten.

27-07-2018

Vroeg de hort op gegaan niet echt wetende wat me deze dag te wachten stond naar het nationale park van Zhangjiajie gegaan. Ik bedoel ik weet nu onder hand wel dat het een mooie omgeving was maar ik was echt positief verast met het uitzicht en beveel Zhangjiajie ook echt aan als je van de natuur hou.

Het was een lange wandeling maar goed te doen het voetbad was meerendeel betegeld en dus niet echt een hike. De weg naar boven had je al een mooie omgeving. Vlak bij het punt van uitzicht had je een binnen plaats met kraampjes waar je eten, souveniertjes kon kopen en natuurlijk heel erg belangrijk wc's. Verder op had je een vijver en een standbeeld van Avatar waar je op kon zitten. En dan hier het uitzicht..

Als je een dikke laag mist inbeeld op de bodem van deze canyon, dan heb je het plaatje van de halleluja mountains van Avatar in je hoofd in iedergeval dit is waar James Cameron de inspiratie van heeft. Ik kon het me goed inbeelden en heb waarschijnlijk van verbazing voor een tijdje met mijn mond open gestaan.