Het Magische Banff

22 april 2022 - Vancouver, Canada

Mijn reis tot nu toe (naja reis)

Terug kijkend op wat ik gedaan heb voor reizen ben ik merendeel in Banff gebleven, maar laten we van het begin starten.

Mei de 22ste aangekomen in Vancouver na wat gevoeter met immigratie. Aangezien Nederlandse paspoort houders maar 1 jaar werk visa's krijgen ,ondanks dat ik een 2 jaars verzekering had. Dit misverstand was ontaan door dat de organisatie Global Work And Travel, waar ik mijn reis mee geboekt had, mij had verteld dat ik twee jaar zorgverzekering nodig had en als ik dat niet heb of maar voor 1 jaar heb geven ze mij maar een 1 jaar visa. Vanwegen COVID-19 waren de restricties strenger en ik wou niet het risico nemen ergens te stranden of geen geld terug te krijgen, maar achter af heb ik hier spijt van aangezien ik meer geld had kunnen sparen. En na Australie weet ik wel wat ik moet regelen, maar ja dat is nu.

Daar naast kon ik mijn tas nergens vinden, dit was mij nog nooit overkomen en omdat ik maar een paar dagen in Vancouver verbleef hoopte ik dat het niet te lang duurde voordat mijn backpack terecht was. Aangezien ik alles tegen had was ik niet in de mindset om met het openbaar vervoer te gaan dus heb ik maar een taxi genomen.

Voordat ik klaar en geseteld was voor hoever dat kan tijdens het reizen was het bed tijd.

De 23ste van Mei was blijkbaar een nationale feestdag (Victoria dag) en dus kon ik niet veel doen kwa organiseren, gelukkig was het Italiaans restaurant naast mijn hostel open hier had ik ontbeten. Na mijn ontbijt was ik een stel die via global work and travel ook in het YWCA hostel verbleven tegen gekomen, hier had ik de volgende dag mee afgespoken.  Aangezien ik bijna niks kwa kleding had, had ik rond gekeken of ik wat kon vinden kwa shops maar er was niet veel open en ik wou niet verdwalen aangezien ik nog geen canadese provider had kon ik google maps niet gebruiken.

De 24ste was organiseer me zelf dag, vroeg op om in de rij te staan bij het Service Canada Centre voor mijn SIN nummer wat gelukkig niet te lang duurde en ik was een van de eerste. Ik stond er met wat mensen van mijn hostel rond een uur of 7 en ze opende 8:30, voordat ik in de rij ging staan had ik gelukkig wat te eten en een koffie gehaald. Daarna ben ik met het koppel wat rond gedwarreld aangezien orientatie niet tot een uur of 1 was.

Tijdens mijn stop over in IJsland had ik een gesprek met een Nederlands stel die de zelfde vlucht als mij hadden en die hadden dezelfde tas en slotje als mij dus hadden prongelijk mijn tas mee genomen, maar ze hadden mij gelukkig gevonden via facebook en een berichtje gestuurd. Dit zag ik pas laat dus had de volgende dag geantwoord, ze zaten in Surray en waren zo aardig mijn tas bij de receptie af te droppen aangezien ik bij orientatie was van Global Work and Travel. Waar ik mijn account voor mijn bank heb geopend en mobiele provider via kreeg.

De volgende ochtend vertrok ik om 8 am naar Banff met de Rider express bus.