Surfcamp

8 februari 2016 - Gerroa, Australië

Voor dat we naar surfkamp gingen hadden we nog een nacht in Sydney waarna we naar Seven Mile Beach, Gerroa vertrokken dit was 4 uur rijden vanaf Sydney.

We arriveerde rond een uur of 12 waarna we rond een uur of 2 onze eerste surf les hadden die 2 uur lang was de eerste dag was dit niet zo zwaar maar had al wel spierpijn de 2e dag.

Ik kan je een beetje uitleggen wat je allemaal leert maar de ervaring telt natuurlijk het meest.

Voordat je het water in gaat kijk je wat de getijde, wind en hoogte is.

Getijde eb of vloed, vloed is altijd het beste omdat de golven langer door gaan.

Wind van welke richting de wind komt van de kust, van het water of tussenbeide ik denk dat tussenbeide het beste is voor normale golven als de wind van de kust komt zijn het hele grote golven als je meer ervaring hebt is dat beter.

Hoogte dit is de hoogte van de golven waarbij je knie hoogte, heup hoogte en hoofd hoogte heb hier bij is heup hoogte het beste.

Wanneer je je weg pedelt naar de golven moet je door en over golven heen hier heb je twee manoeuvres voor de eskimorol (turtleroll) en nog een waar ik de naam niet van weet xD.

Eskimo rol houd in als je de golf niet onder je door kan laten gaan ga je onder de golf door, door je board om te gooien, dit doe je door beide zeiden van de board vast te pakken en het board om te gooien waardoor je onder het board zit. Als de golf niet zo groot is kan je hem onder je door laten gaan door je op te drukken maar houd hierbij wel de zeikanten vast en je voeten in de lucht.

De rest is toch het beste om te leren als je een les heb het klinkt allemaal makkelijk maar dat is het niet ik zelf kan ook nog maar 5 sec op mijn board blijven staan (voor mij gevoel).

De rest van mijn surf kamp wat 5 dagen was,wat merendeel 4 uur in totaal per dag was 2 uur in de ochtend 2 uur in de middag en heerlijk voedsel ze hielden ook rekening met vegetariers,gluten etc.